Tired of paying $1 or more per click? In fact for some niches Google will charge even more than that, I know lawyers paying $10 per click! Insane right? It’s because mainstream online advertising is just too saturated with competition now days so the bids per click have gone up to the point where you can’t even make a profit anymore. All that changes now! Here is a source for traffic that is niche targeted, doesn’t charge per click and offers a money back guarantee. Really, what traffic source does that? Good luck telling Google or Facebook you didn’t like the results of your ads with them and you now want a refund. Take a look for yourself now: http://www2.keywordtargetedwebtraffic.com
How does free traffic for your site sound? Too good to be true, probably some catch to it is what you’re thinking right? Nope, no catch or cost at all. I’m just trying to get my site out there and help out lots of good people like yourself. I want to show you real quick how you can leverage these top 5 sites to get free traffic back to your site. Check it out: http://bit.ly/5-ways-to-advertise-free
Hej!
Det var de korten. Tusen tack:-)
Med vänlig hälsning, Marika
Hej!
I ett av dina inlägg tipsar du, också med bild, om någon form av arbetskort i en låda, läs och rita, läs och räkna eller dylikt. Hittar det inte igen…?
Tack för att du delar med dig!
Med vänlig hälsning, Marika
Jag jobbar i en trea och tänkte arbeta lite med hur man är en bra kompis. Jag vet att jag läst att du använt sekvensbilder i en 4-fältare där eleverna ritat sista bilden när ni arbetet med detta ämne. Undrar om jag kommer ihåg rätt och i så fall om du kunde tipsa om var jag hittar bilder till detta ämne på nätet?
Tack för att du delar med dig, du har en fantastisk blogg!
Med vänlig hälsning Ann-Catrin
Hej
Ja självbedömningen i samband med målboken har fungerat bra. Eleverna målar helt enkelt molnen allteftersom vi jobbat klart med något arbetsområde. Jag har matrisen framför mig och försöker vägleda eleverna hur de ska tänka men jag rättar inte till utan de gör sin bedömning av hur det gått i arbetet mot målet och jag gör sedan min och sedan pratar vi om det på utvecklingssamtalet.
Lycka till!
Med vänlig hälsning
Malin
hej Malin!
jag heter Mays och jag är grundskollärare, nu undervisar jag en åk 1 och åk 2 jag var inne här https://blogg.hultsfred.se/annasklassrum/2014/10/14/malbok/ Jag blir väldigt inspirerad av arbetet med en målbok för varje elev och läraren Anna skrev att hon fick tips och idéer från dig, jag skickade henne meddelande men fick tyvärr inget svar för att det är ett gammalt inlägg, har du möjlighet och kolla igenom så att jag gör min egen målbok
Tack på förhand!
Mvh,
mays
Hej
Roligt att höra att ni blev inspirerade. Jag kan komma ner till er om ni vill gärna någon eftermiddag isf. Vill ni komma upp på studiebesök så går det också. Jag har dock lite mycket fram till och med vecka 48, och sista veckan blir det nog inte så mycket ordning på med pysseldag, simhallsbesök och julgransdans.
Fundera på vad ni vill och återkom med datumförslag. Maila mig gärna malin.carlsson@hkedu.se
Med vänlig hälsning
Malin
Hej Malin!
Jag heter Viveka och jobbar i en tvåa på Dörbyskolan i Kalmar. Jag var och lyssnade på dig när du var i Kalmar på AV-media och blev inspirerad. Vi lärare här på Dörbyskolan har pengar avsatta till fortbildning och skulle vilja höra mer om hur du arbetar. Har du någon möjlighet att komma åt Kalmarhållet innan jul? Eller kan vi kanske komma och göra ett studiebesök hos dig?
Vet att det är tajt om tid, men kanske har vi tur?
Varma hälsningar Viveka
Hej Nadia
Vi jobbar med texter och bygger upp kunskap kring hur man skriver just den sortens text som är tänkt. Grejen, tänker jag, är att eleverna får förståelse för vilka förväntningar du har. Vad tänker du, som lärare, är viktigt att de lär av uppgiften och vilka mål jobbat ni mot. Så funderar jag ofta över vad som är progressionen, hur utmanar jag de eleverna som tycker att uppgiften är lätt. t.ex. kopplar på den metakognitiva förmågan eller så som i blogg inlägget här:
Cirkelmodellens tänk och viktiga budskap, tänker jag, är att bygga upp stöttningen så att alla elever har möjlighet att lyckas. Visa modelltexter, skriva tillsammans, skriva i grupp innan det blir individuell skrivning.
Hoppas jag har svarat på din fråga annars får du gärna återkomma. Ursäkta att svaret dröjde lite, har varit iväg lite och inte haft möjlighet att svara dig. 🙂
Hej Pia
Roligt att du gillar bloggen. Klart jag hjälper dig om jag kan. Maila dina funderingar och tankar som du tänker på. Mycket av mina tips och idéer lägger jag ju ut på bloggen så fortsätt följa den och skicka som sagt frågor så ska jag hjälpa och stötta så gott jag kan. :-)Jag nås lättast på malin.carlsson@hkedu.se 🙂
Hej, jag undrar hur du arbetar med cirkelmodellen när det kommer till att återberätta fakta om till exempel vikingatiden?
Vänligen
Nadia
Hej,
Älskar din blogg. Ska ev börja arbeta i en klass år 3. Är lärare och förskollärare men har hittills bara arbetat i förskola. Skulle du vilja dela med dig av tips till mig via mail? Känner mest att jag behöver handledning i svenska och matte.
Vill du bli min mentor på håll? 🙂
Mvh Pia karlsson
Hej!
Jag jobbar på tidningen Origo som vänder sig till lärare i matematik, NO och teknik. Jag är nyfiken på hur du arbetar med förmågorna i matematik, särskilt bedömning.
Vi kan väl höras!
Vänliga hälsningar,
//Karin Björkman
Lämna ett svar
Ett "fruktfat" av tips och idéer från skolans värld grundat i Pedagogiska Planeringar!
Tired of paying $1 or more per click? In fact for some niches Google will charge even more than that, I know lawyers paying $10 per click! Insane right? It’s because mainstream online advertising is just too saturated with competition now days so the bids per click have gone up to the point where you can’t even make a profit anymore. All that changes now! Here is a source for traffic that is niche targeted, doesn’t charge per click and offers a money back guarantee. Really, what traffic source does that? Good luck telling Google or Facebook you didn’t like the results of your ads with them and you now want a refund. Take a look for yourself now: http://www2.keywordtargetedwebtraffic.com
How does free traffic for your site sound? Too good to be true, probably some catch to it is what you’re thinking right? Nope, no catch or cost at all. I’m just trying to get my site out there and help out lots of good people like yourself. I want to show you real quick how you can leverage these top 5 sites to get free traffic back to your site. Check it out: http://bit.ly/5-ways-to-advertise-free
Hej!
Det var de korten. Tusen tack:-)
Med vänlig hälsning, Marika
Jag tror att det är det här du menar. http://blogg.hultsfred.se/malinspplugg/2017/03/29/fortsattning-pa-signalord-vi-skriver-raknehandelser-med-genretank/ Rita – Räkna heter materialet. Det finns lite olika nivåer på varje ”tema” bland korten. t.ex. de 4 första kring ”våren” är lite lättare än kort 5-8 osv. Bra struktur på uppgifterna för att lära sig att just visa hur man har tänkt i problemlösning tycker jag.
Mvh Malin
Hej!
I ett av dina inlägg tipsar du, också med bild, om någon form av arbetskort i en låda, läs och rita, läs och räkna eller dylikt. Hittar det inte igen…?
Tack för att du delar med dig!
Med vänlig hälsning, Marika
Hej
Roligt att du gillar bloggen. Jag har gjort mina egna konfliktlösnings-rutor, ritat inledning och problem. Dels har jag gjort utifrån konflikter som verkligen har hänt på vår skolgård. http://blogg.hultsfred.se/malinspplugg/2014/10/31/konfliktlosning-mha-4-rutan/
Så har jag gjort utifrån att vi tittat på Ugglan och kompisproblemet från UR. http://bloggar.ur.se/urpedagogerna/barnens-basta-skola-skapas-med-ugglan-och-kompisproblemet/
Lycka till!!
Med vänlig hälsning
Malin
Hej,
Jag jobbar i en trea och tänkte arbeta lite med hur man är en bra kompis. Jag vet att jag läst att du använt sekvensbilder i en 4-fältare där eleverna ritat sista bilden när ni arbetet med detta ämne. Undrar om jag kommer ihåg rätt och i så fall om du kunde tipsa om var jag hittar bilder till detta ämne på nätet?
Tack för att du delar med dig, du har en fantastisk blogg!
Med vänlig hälsning Ann-Catrin
Hej
Ja självbedömningen i samband med målboken har fungerat bra. Eleverna målar helt enkelt molnen allteftersom vi jobbat klart med något arbetsområde. Jag har matrisen framför mig och försöker vägleda eleverna hur de ska tänka men jag rättar inte till utan de gör sin bedömning av hur det gått i arbetet mot målet och jag gör sedan min och sedan pratar vi om det på utvecklingssamtalet.
Lycka till!
Med vänlig hälsning
Malin
hej Malin!
jag heter Mays och jag är grundskollärare, nu undervisar jag en åk 1 och åk 2 jag var inne här https://blogg.hultsfred.se/annasklassrum/2014/10/14/malbok/ Jag blir väldigt inspirerad av arbetet med en målbok för varje elev och läraren Anna skrev att hon fick tips och idéer från dig, jag skickade henne meddelande men fick tyvärr inget svar för att det är ett gammalt inlägg, har du möjlighet och kolla igenom så att jag gör min egen målbok
Tack på förhand!
Mvh,
mays
Hej
Roligt att höra att ni blev inspirerade. Jag kan komma ner till er om ni vill gärna någon eftermiddag isf. Vill ni komma upp på studiebesök så går det också. Jag har dock lite mycket fram till och med vecka 48, och sista veckan blir det nog inte så mycket ordning på med pysseldag, simhallsbesök och julgransdans.
Fundera på vad ni vill och återkom med datumförslag. Maila mig gärna malin.carlsson@hkedu.se
Med vänlig hälsning
Malin
Hej Malin!
Jag heter Viveka och jobbar i en tvåa på Dörbyskolan i Kalmar. Jag var och lyssnade på dig när du var i Kalmar på AV-media och blev inspirerad. Vi lärare här på Dörbyskolan har pengar avsatta till fortbildning och skulle vilja höra mer om hur du arbetar. Har du någon möjlighet att komma åt Kalmarhållet innan jul? Eller kan vi kanske komma och göra ett studiebesök hos dig?
Vet att det är tajt om tid, men kanske har vi tur?
Varma hälsningar Viveka
Hej Nadia
Vi jobbar med texter och bygger upp kunskap kring hur man skriver just den sortens text som är tänkt. Grejen, tänker jag, är att eleverna får förståelse för vilka förväntningar du har. Vad tänker du, som lärare, är viktigt att de lär av uppgiften och vilka mål jobbat ni mot. Så funderar jag ofta över vad som är progressionen, hur utmanar jag de eleverna som tycker att uppgiften är lätt. t.ex. kopplar på den metakognitiva förmågan eller så som i blogg inlägget här:
https://blogg.hultsfred.se/malinspplugg/2015/04/30/aterberattande-text-efter-studiebesok-religioner/
Cirkelmodellens tänk och viktiga budskap, tänker jag, är att bygga upp stöttningen så att alla elever har möjlighet att lyckas. Visa modelltexter, skriva tillsammans, skriva i grupp innan det blir individuell skrivning.
Hoppas jag har svarat på din fråga annars får du gärna återkomma. Ursäkta att svaret dröjde lite, har varit iväg lite och inte haft möjlighet att svara dig. 🙂
Hej Pia
Roligt att du gillar bloggen. Klart jag hjälper dig om jag kan. Maila dina funderingar och tankar som du tänker på. Mycket av mina tips och idéer lägger jag ju ut på bloggen så fortsätt följa den och skicka som sagt frågor så ska jag hjälpa och stötta så gott jag kan. :-)Jag nås lättast på malin.carlsson@hkedu.se 🙂
Hej, jag undrar hur du arbetar med cirkelmodellen när det kommer till att återberätta fakta om till exempel vikingatiden?
Vänligen
Nadia
Hej,
Älskar din blogg. Ska ev börja arbeta i en klass år 3. Är lärare och förskollärare men har hittills bara arbetat i förskola. Skulle du vilja dela med dig av tips till mig via mail? Känner mest att jag behöver handledning i svenska och matte.
Vill du bli min mentor på håll? 🙂
Mvh Pia karlsson
Hej!
Jag jobbar på tidningen Origo som vänder sig till lärare i matematik, NO och teknik. Jag är nyfiken på hur du arbetar med förmågorna i matematik, särskilt bedömning.
Vi kan väl höras!
Vänliga hälsningar,
//Karin Björkman