Hur ligger jag till i engelskan? 

I veckan checkade jag av hur eleverna känner att det går i engelskan. Vi påminner om målen under lektionerna och i just engelskan har jag valt att sätta upp målen som vår engelskabok Magic har satt för varje kapitel. De är tydliga och ger en struktur för vad vi jobbar mot. Det är de målen som jag satt på vår PP-vägg för engelska.  Väggen fungerar också som en stöttningsvägg, man kan gå och titta vad några ord heter.

Jag har haft svårt att få till den målmedvetna undervisningen i just engelskan och jag tror att det beror på att jag är mer läromedelstyrd kring de lektionerna än vad jag är i svenska, SO och NO t.ex. Nu känner jag att jag hittat en medelväg som funkar. 😊 Jag gör eleverna medvetna om vad vi jobbar mot under kommande lektioner och kan kolla av om de nått målen på ett liknande sätt som i de andra ämnena.

Vi gjorde som sagt en delavstämning i veckan. Eleverna fick skriva så gott de kunde. Stavningen var inte viktig, förutom på de meningar vi haft i läxa just under veckan. På samma gång gick eleverna självbedöma sina kunskaper i molnen. Känner du dig säker på målen så här långt i engelskan? Nu blir eleverna på samma gång påminda om vad vi siktar mot och ett exempel på vad de ska kunna så småningom.
  IMG_2964.JPG

Nu är det min tur att bedöma eleverna i Infomentor.

Fick önskemål om dokumenten jag använt mig av så här kommer dem:

Konkretiserade mål till väggen. De blåa är från kursplanen, de röda är från läroboken.

Delbedömning för eleverna.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.