PP-vägg!

För att göra eleverna medvetna om vilka mål vi jobbar mot och vad jag kommer bedöma i de skriftliga omdömena har jag gjort en PP-vägg i mitt klassrum. Så småningom är meningen att eleverna ska få vara med och bestämma arbetssätt och begömningssätt, men just nu nöjer vi oss med att vänja oss vid olika sätt att lära oss och olika sätt att redovisa våra kunskaper!

Längst upp på PP-väggen finns inledningen till arbetsområdet.

image image image

Efter det kommer de kunskapskrav som kommer bedömas efter detta arbetsområdet. Sedan kommer mina konkretiserade mål.

image image image

Till sist kommer arbetssätt och redovisningssätt i bildform.

image image

image

För tillfället har jag tre arbetsområden igång i klassen. Jag lär mig läsa och skriva. Addition inom talområdet 0-10. Gemensamt naturtema.

Varje lektion börjar vi vid PP väggen. Vilket/vilka mål ska den här lektionen handla om? Vilket arbetssätt använder vi idag? Lektionen avslutas också vid PP-väggen. Har vi nått målet? Kom vi närmare målet?

Läs även Malins PPlugg om du är sugen på att få mer tips och idéer om PP-väggar och hur man gör eleverna medvetna om mål och få mer elevinflytande i planeringsstadiet! Hon är superduktig på detta!!!

2 reaktion på “PP-vägg!”

  1. Hej!

    Vad inspirerande! Jag har använt målbok på mellanstadiet och behövde lite nya idéer för att använda det och PP med ettorna.

    Hälsningar Ylva

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *