ASL – vad hände sedan?

Efter första veckan kändes det bra att ha kommit igång med ASL-arbetet. Jag var fast besluten att jobba vidare även om lektioner med alla barnen i par vid en dator var mer än stressiga för mig. Vi fick igång cd-ord på datorerna och snart ljudades det och lästes kors och tvärs i klassrummet. Tyvärr har vi inte möjligheten att koppla in två hörlurar på varje dator än, så ska vi ha cd-ord igång så får det bli så att alla hör allas datorer läsa. Lite surrigt, men eleverna gillar det och de upptäcker snabbt när de skriver fel. Jag upplever att det gjort texterna lite bättre då de får sin text upplästa.  Vi har skrivit texter om vår familj, om vårt besök på Virserums konsthall och om saker man kan göra på rasten.  I efterhand är jag lite missnöjd med att jag inte hittat tiden att låta eleverna redovisa sina texter. Det är ju en väldigt viktig del i ASL-arbetet och den har jag inte fått till. Jag känner mig heller inte nöjd med upplägget på lektionerna, att alla jobbar med datorerna samtidigt. Det gör att jag hinner med varje par väldigt lite. Med hjälp av Tangentdansen och Christer Frimans rapport är planeringen i full gång  och jag hoppas på att få bättre rull på mina ASL-lektioner nästa vecka!

IMG_1758[1]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *